decoration

OCR - tekst odczytywany maszynowo

Urząd Miasta Serock

Czym jest urząd i na podstawie jakich przepisów działa:

Urząd  jest jednostką organizacyjną miasta.

Działa w formie jednostki budżetowej, przy pomocy której burmistrz realizuje:

  • zadania własne gminy
  • zadania zlecone na podstawie ustaw
  • zadania przyjęte na podstawie porozumień i umów zawartych z organami administracji rządowej, jednostkami samorządu terytorialnego oraz innymi podmiotami.

Siedzibą urzędu jest Miasto Serock, będącego podstawową jednostką lokalnego samorządu terytorialnego, powołaną dla organizacji życia publicznego na swoim terytorium.

Urząd działa na podstawie  przepisów:

  • prawa powszechnie obowiązującego
  • aktów prawnych wydawanych przez Radę Miasta Serock oraz Burmistrza Miasta Serock.

Siedziba urzędu:

  1. Rynek 21, 05-140 Serock

Godziny pracy urzędu:

Wszystkie sprawy w Urzędzie Miasta Serocka interesanci mogą załatwić wyłącznie w godzinach otwarcia. Godziny otwarcia Urzędu Miasta w Serocku dostępne są dla każdego na stronie internetowej instytucji na stronie www.bip.serock.pl i na parterze przed wejściem do budynku.

Urząd czynny jest w godzinach

  • poniedziałek w godzinach od 8.00 do 18.00,
  • od wtorku do czwartku w godzinach od 8.00 do 16.00,
  • piątek w godzinach od 8.00 do 14.00

Sprawy, które można załatwić w Urzędzie Miasta Serock:

W urzędzie możesz załatwić między innymi sprawy związane z:

  • zameldowaniem i wymeldowaniem, wpisem na listę w przypadku wyborów
  • wyrobieniem dowodu osobistego
  • rejestracją działalności gospodarczej, udzielanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu
  • planowaniem przestrzennym i gospodarki gruntami, wnioski o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, podziały działek, numeracja porządkowa
  • przygotowaniem i realizacją inwestycji, wykonywaniem opinii w sprawie lokalizacji zjazdów, naliczanie opłat z tytułu zajęcia pasa drogowego
  • podatkami, opłatami lokalnymi, w tym wpłatami z tytułu podatku od środków transportowych, rolnego, leśnego i od nieruchomości,
  • opłatami lokalnymi
  • gospodarowaniem odpadami komunalnymi, w tym ustalania wysokości opłaty
  • sprawami z zakresu ochrony środowiska – opieka nad zwierzętami, usuwanie drzew i krzewów
  • wydawaniem odpisów aktów stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw i zgonów oraz innych zaświadczeń w zakresie stanu cywilnego.

Kontakt z urzędem:

Jeżeli chcesz załatwić sprawę w urzędzie możesz:

  • napisać pismo i wysłać je na adres: ul. Rynek 21, 05-140 Serock
  • napisać wiadomość i wysłać na adres e-mailowy: umg@serock.pl
  • zadzwonić pod numer: 22 782 88 00
  • wysłać formularz online przez ePUAP
  • udać się do Urzędu Miasta Serock osobiście.

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego

Urząd Miejski Serock zapewnia tłumacza języka migowego online (https://tlumacz.migam.org/miasto-i-gmina-serock).

Dostępność architektoniczna Urzędu Miasta Serock

Ulica Rynek 21

  • budynek jest dostępny dla osób na wózkach;
  • budynek jest wyposażony w windę
  • na parterze znajduje się 8 stanowisk obsługi interesanta w różnych zakresach merytorycznych wyposażonych w pętlę indukcyjną
  • toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze
  • na terenie dostępne są 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
  • do budynku można wejść z psem asystującym i z psem przewodnikiem,
  • umieszczony punkt informacyjny urzędu przy wejściu do budynku.
  • Wydzielony pokój z możliwością obsługi osoby niepełnosprawnej wyposażony w pętlę indukcyjną i łączenie z tłumaczem języka migowego online.

Oficjalna strona Urzędu Miasta Serock znajduje się pod adresem https://serock.pl

Podstawowe informacje dotyczące pracy Urzędu Miasta  Serock znajdziesz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Serock (www.bip.serock.pl ).

Bądź na bieżąco!

Odkryj Serock z naszą aplikacją mobilną! Znajdź najbliższe wydarzenia, atrakcje i ważne informacje. Pobierz teraz i zanurz się w pełnym możliwości życiu miejskim!