Informujemy, że w związku z posiadanymi wolnymi miejscami wychowania przedszkolnego w:
- Samorządowym Przedszkolu im. Wodnika Szuwarka w Zegrzu przy ul. Oficerskiej 2 i Oddziale przedszkolnym w Szkole Podstawowej im. Wojska Polskiego w Zegrzu przy ul. Oficerskiej 3, przeprowadzona zostanie rekrutacja uzupełniająca.
Do Państwa dyspozycji oferujemy:
- 11 wolnych miejsc w Samorządowym Przedszkolu w Zegrzu – dla dzieci w wieku od 3 do 5 lat, zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Serock.
- 20 wolnych miejsc w oddziale przedszkolnym w Szkole Podstawowej w Zegrzu, dla dzieci w wieku 6 lat. Dzieci w wieku 5 lat mogą wziąć udział w postępowaniu rekrutacyjnym w przypadku, gdy zdaniem rodziców, gotowość szkolna dzieci jest wystarczająca do przebywania i nauki w warunkach szkolnych, zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Serock.
Zgodnie z harmonogramem rekrutacji uzupełniającej na rok szkolny 2025/2026, wnioski należy najpierw wypełnić za pośrednictwem systemu elektronicznego. Następnie, w formie papierowej lub elektronicznej, podpisane przez oboje rodziców (opiekunów prawnych) i opatrzone wymaganymi załącznikami, powinny zostać złożone w wybranej placówce wychowania przedszkolnego, w terminie:
- od 1 sierpnia 2025 r. od godz. 8:00 do 5 sierpnia 2025 r. do godz. 15:00.
Uwaga: kolejność składania formularzy rekrutacyjnych nie ma wpływu na wynik rekrutacji. O przyjęciu dziecka decyduje liczba uzyskanych punktów rekrutacyjnych. Pytania dotyczące rekrutacji prosimy kierować do:
- Samorządowe Przedszkole w Zegrzu – tel. 506 303 909
- Szkoła Podstawowa w Zegrzu – tel. 22 765 40 80 wew. 11
- Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku przy ul. T. Kościuszki 15, tel. nr 22 768 35 65 wew. 26
Zasady i kryteria rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock na rok szkolny 2025/2026
Logowanie do systemu rekrutacyjnego zgodnie z harmonogramem rekrutacji uzupełniającej możliwe będzie od dnia 1 sierpnia 2025 r. od godz. 8:00 (za pomocą nr PESEL dziecka – kandydata do przedszkola), pod adresem: https://serock.formico.pl
Pod adresem: https://serock.formico.pl znajdziecie też Państwo informacje dotyczące sposobu wypełniania i przesyłania dokumentów drogą elektroniczną.
Warunkiem udziału w rekrutacji uzupełniającej jest złożenie wniosku:
1. Rodzice składają wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej w terminach określonych w harmonogramie stanowiącym załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 7/B/2025 Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 30 stycznia 2025 r.
2. Wnioski złożone po terminie określonym w harmonogramie nie zostaną uwzględnione w rekrutacji.
Aby poprawnie złożyć wniosek rodzice mogą skorzystać z następujących możliwości:
a) wypełnić wniosek w elektronicznym systemie i podpisać profilem zaufanym, w tym celu należy:
- wypełnić w systemie informatycznym wniosek,
- dołączyć w systemie skany (zdjęcia) dokumentów/oświadczeń potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych,
- podpisać wniosek profilem zaufanym.
b) wypełnić wniosek w elektronicznym systemie i dostarczyć do placówki pierwszego wyboru, w tym celu należy:
- wypełnić w systemie informatycznym wniosek,
- wydrukować wypełniony wniosek i po podpisaniu złożyć, razem z dokumentami/oświadczeniami potwierdzającymi kryteria rekrutacyjne, w przedszkolu/szkole pierwszego wyboru.
c) wypełnić odręcznie papierowy wniosek i dostarczyć do placówki pierwszego wyboru, w tym celu należy:
- wypełnić papierowy wniosek i po podpisaniu złożyć, razem z dokumentami/oświadczeniami potwierdzającymi kryteria rekrutacyjne, w przedszkolu/szkole pierwszego wyboru,
- informacje zawarte we wniosku wprowadzi do systemu informatycznego dyrektor przedszkola lub szkoły.
4. Rodzice dzieci, które nie posiadają nr PESEL:
- występują do dyrektora przedszkola czy szkoły pierwszego wyboru z wnioskiem o wydanie numeru identyfikacyjnego do systemu informatycznego
- następnie postępują jak w pkt 4- w polu nr PESEL wpisując nr identyfikacyjny oraz podają serię i nr paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość dziecka.
5. Podpisy obojga rodziców dziecka są potwierdzeniem zgodności ze stanem faktycznym informacji zawartych we wniosku.
6. Gdy jeden z rodziców nie może podpisać wniosku należy dołączyć do wniosku oświadczenie wyjaśniające, dlaczego tylko jeden z rodziców go podpisuje i/lub oświadczenie, że oboje rodzice zgodnie podjęli decyzję o udziale dziecka w rekrutacji oraz uzgodnili dane zawarte we wniosku zgodnie z art. 97 § 1 oraz § 2 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 2023 r., poz. 2809 ze zm.), w których określono odpowiednio:
- § 1. „Jeżeli władza rodzicielska przysługuje obojgu rodzicom, każde z nich jest obowiązane i uprawnione do jej wykonywania
- § 2. Jednakże o istotnych sprawach dziecka rodzice rozstrzygają wspólnie; w braku porozumienia między nimi rozstrzyga sąd opiekuńczy”.
7. Do wniosku o przyjęcie należy dołączyć dokumenty/oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów. Oświadczenia muszą zawierać klauzulę „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”
W postępowaniu rekrutacyjnym do samorządowych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2025/2026 obowiązują:
- kryteria określone w art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r., poz. 737 ze zm.) tzw. kryteria ustawowe,
oraz
kryteria określone w uchwale NR 315/XXX/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 21 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Miasto i Gmina Serock, tzw. kryteria samorządowe.
- W przypadku liczby kandydatów większej niż liczba wolnych miejsc w przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, w pierwszej kolejności brane są pod uwagę kryteria ustawowe (pierwszy etap), a następnie kryteria samorządowe (drugi etap).
- Każdemu kryterium przypisana jest określona liczba punktów.
- Spełnianie kryteriów należy potwierdzić, dołączając do wniosku wymienione niżej dokumenty.
L.p. |
Kryteria |
Liczba punktów |
Kryteria ustawowe – brane pod uwagę na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego |
||
1. |
Wielodzietność rodziny kandydata* |
Zgodnie z art. 131 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe kryteria ustawowe mają jednakową wartość. Na potrzeby rekrutacji elektronicznej każdemu |
2. |
Niepełnosprawność kandydata |
|
3. |
Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata |
|
4. |
Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata |
|
5. |
Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata |
|
6. |
Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie** |
|
7. |
Objęcie kandydata pieczą zastępczą |
|
Kryteria samorządowe - brane pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego |
||
1. |
Dziecko (sześcioletnie) objęte obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym, ubiegające się o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, które ma siedzibę w obwodzie szkoły podstawowej właściwej dla miejsca zamieszkania dziecka |
|
2. |
Dziecko, którego oboje rodzice/opiekunowie prawni są zatrudnieni w oparciu o umowę o pracę, wykonują pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej, uczą się w trybie dziennym, prowadzą gospodarstwo rolne lub działalność gospodarczą – kryterium stosuje się również do rodzica/opiekuna prawnego samotnie wychowującego dziecko |
|
3. |
Dziecko 5-letnie ubiegające się o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, które ma siedzibę w obwodzie szkoły podstawowej właściwej dla miejsca zamieszkania dziecka |
|
4. |
Dziecko, którego rodzic/opiekun prawny rozliczając podatek dochodowy, wskazuje adres zamieszkania na terenie Miasta i Gminy Serock |
|
5. |
Dziecko, którego rodzeństwo w kolejnym roku szkolnym będzie kontynuowało edukację przedszkolną w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, do którego o przyjęcie ubiega się kandydat |
|
6. |
Wysokość dochodu na osobę w rodzinie dziecka a) w przypadku dochodu w wysokości mniejszej lub równej 90% kwoty, o której mowa w art. 5 ust 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 323 ze zm.) - 1 pkt; b) w przypadku dochodu w wysokości przekraczającej 90% kwoty, o której mowa w lit. a, liczbę punktów oblicza się dzieląc tę kwotę przez dochód na osobę w rodzinie dziecka. Wzór: 90% kwoty, o której mowa w art w art. 5 ust 1 ustawy o oświadczeniach rodzinnych*** liczba punktów =............................................................... dochód na osobę w rodzinie dziecka (kwota netto) |
liczba punktów zależna od wysokości dochodu, obliczana zgodnie z wzorem przedstawionym w kolumnie obok. Maksymalna liczba punków możliwych do uzyskania przy dochodzie mniejszym lub równym 606,60 zł na osobę – 1 pkt. |
*Wielodzietność rodziny kandydata oznacza rodzinę, która wychowuje troje i więcej dzieci
(art. 4 pkt 42 ustawy Prawo oświatowe).
**Samotne wychowywanie dziecka oznacza wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem (art. 4 pkt 43 ustawy Prawo oświatowe).
***wysokość kwoty, o której mowa w art. 5 ust 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2024 r., poz. 323 ze zm.) – podana zgodnie z § 1 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2024 r. w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny i specjalny zasiłek opiekuńczy, wysokości świadczeń rodzinnych oraz wysokości zasiłku dla opiekuna (Dz. U. z 2024 r. poz. 1238) – 674 zł.
Dokumenty, które rodzice/prawni opiekunowie dołączają do wniosku:
I. Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów ustawowych
(art. 150 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe)
1. Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata.
2. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44 ze zm.).
3. Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.
4. Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2025 r. poz. 49).
Dokumenty składa się w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica/prawnego opiekuna.
II. Dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów samorządowych
(uchwała nr 315/XXX/2017 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 21 lutego 2017 r.)
1. Zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu albo zaświadczenie o wykonywaniu pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej,
2. Zaświadczenie szkoły/uczelni potwierdzającej naukę w trybie dziennym,
3. Wydruk ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo informacja z Krajowego Rejestru Sądowego,
4. Zaświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego,
5. Oświadczenie rodzica/prawnego opiekuna dziecka, że przy rozliczaniu podatku dochodowego za rok poprzedni wskazany został adres zamieszkania w gminie Miasto i Gmina Serock,
6. Oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów dziecka, o kontynuacji edukacji przedszkolnej w danym przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej przez rodzeństwo kandydata w kolejnym roku szkolnym,
7. Oświadczenie o wysokości dochodu na osobę w rodzinie, liczbie osób w rodzinie oraz wysokości dochodu w rodzinie będącej podstawą obliczenia wysokości dochodu na osobę w rodzinie kandydata.
ZOSiP w Serocku