Od 1 lipca 2025 roku przedsiębiorca, który zmienia swój wpis w CEIDG, ma obowiązek podania danych do utworzenia adresu do e-Doręczeń we wniosku o zmianę wpisu.
Czym są e-Doręczenia
e-Doręczenia to usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, która umożliwia wysyłanie i odbieranie korespondencji elektronicznie, ze skutkiem równoważnym z listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
Adres do e-Doręczeń twojej firmy to adres, na który odstaniesz korespondencję urzędową. Urzędy korzystające z e-Doręczeń będą przesyłały korespondencję twojej firmie wyłącznie elektronicznie.
Więcej informacji: KLIKNIJ TUTAJ
HARMONOGRAM
Harmonogram wprowadzania obowiązku stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych. Obowiązek taki wprowadza ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych.
PODMIOTY NIEPUBLICZNE |
|
Osoby wykonujące zawody zaufania publicznego:
Podmioty niepubliczne rejestrujące się do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) od 1 stycznia 2025 r. (art. 9 ust. 1 pkt 1 – 8, art. 155 ust. 10 oraz art. 166 pkt 5 ustawy). |
Od 01.01.2025 r. |
Podmioty niepubliczne zarejestrowane w rejestrze przedsiębiorców w KRS przed 1 stycznia 2025 r. (art. 151 ust. 1 ustawy). |
Od 01.04.2025 r. |
Podmioty niepubliczne składające wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji |
Od 01.01.2025 r. |
Podmioty niepubliczne zarejestrowane w CEiDG do 31 grudnia 2024 r. |
Od 01.07.2025 r. |
Podmioty niepubliczne zarejestrowane w CEiDG do 31 grudnia 2024 r. (art. 152 ust. 3 ustawy) |
Od 01.10.2026 r. |
Harmonogram jest dostępny rówżnież TUTAJ