Administrator danych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Serocku, ul. ul. Kościuszki 15, 05-140 Serock, tel.: + 48 22 782 71 39.
Inspektor Ochrony Danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Można się z nim kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw osób, których dane dotyczą pod adresem email: daneosobowe@ops.serock.pl.
Cele i podstawa prawna przetwarzania
Nagrywanie rozmów telefonicznych przychodzących odbywa się w celu:
- zapewnienia najwyższej jakości obsługi interesantów,
- ochrony prawnej Administratora i jego pracowników (dowodowe zabezpieczenie przebiegu rozmów),
- zapewnienia bezpieczeństwa informacji oraz zgodności z procedurami obsługi.
Podstawą prawną przetwarzania danych jest:
– art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą,
- art. 6 ust 1 lit. f RODO - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, tj. w tym przypadku zapewnienia najwyższej jakości obsługi interesantów, oraz ochrony prawnej Administratora i jego pracowników.
Zakres przetwarzanych danych
W ramach nagrywania rozmów przetwarzane są:
– numer telefonu osoby dzwoniącej,
– treść rozmowy, w tym podane przez rozmówcę dane osobowe i inne informacje przekazane w trakcie połączenia.
Odbiorcy danych
Nagrania rozmów mogą być udostępnione wyłącznie:
– upoważnionym pracownikom OPS w Serocku,
– podmiotom świadczącym usługi serwisowe i teleinformatyczne na rzecz OPS na podstawie stosownych umów powierzenia,
– organom publicznym i innym podmiotom uprawnionym na mocy przepisów prawa.
Okres przechowywania danych
Nagrania rozmów będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych powyżej, nie dłużej jednak niż 3 miesiące od dnia nagrania, chyba że nagranie stanowi dowód w postępowaniu – wówczas przechowuje się je do czasu prawomocnego zakończenia sprawy.
Prawa osób, których dane dotyczą
Mają Państwo prawo do:
– dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
– sprostowania (poprawiania) swoich danych,
– ograniczenia przetwarzania,
– wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
– usunięcia danych (w przypadkach przewidzianych prawem),
– wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uznają Państwo, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
Dobrowolność podania danych
Podanie danych w trakcie rozmowy telefonicznej jest dobrowolne, jednak ich nieprzekazanie może uniemożliwić realizację sprawy w formie telefonicznej. Istnieje możliwość załatwienia sprawy osobiście w siedzibie OPS lub korespondencyjnie.