Załatw sprawę przez Internet
Sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku można załatwić bez wychodzenia z domu – przez Internet.
Wszystkie sprawy, które można załatwić zdalnie udostępnione zostały na platformie www.serock.epuap.online.
Jeśli dana sprawa nie znajduje się w spisie na wyżej wspomnianej stronie należy zadzwoń do Urzędu Miasta i Gminy w Serocku, tel. 22 782 88 05.
Aby móc załatwić sprawę przez internet konieczne jest posiadanie PROFILU ZAUFANEGO.
Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w Internecie. Profil zaufany to potwierdzony zestaw danych, które jednoznacznie identyfikują jego posiadacza w usługach podmiotów publicznych w internecie. Te dane to imię (imiona), nazwisko, data urodzenia oraz numer PESEL. Profil zaufany jest tak zabezpieczony, aby nikt — poza jego właścicielem — nie mógł go użyć. Dzięki temu każda osoba, która ma profil zaufany i użyje go w usłudze internetowej podmiotu publicznego, jest wiarygodna.
Za pomocą profilu zaufanego można skutecznie potwierdzić swoją tożsamość w internecie oraz podpisać wniosek, jeśli jest to niezbędne do załatwienia sprawy.
Dzięki profilowi zaufanemu można korzystać z usług online, nie tylko UMiG w Serocku, ale również na wielu portalach urzędowych, między innymi: Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP); Platformie Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS) — można tu umówić się na wizytę w placówce ZUS, wysłać wnioski, sprawdzić informacje o stanie swojego konta ubezpieczeniowego w ZUS;
Centralna Ewidencja Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Korzystając z profilu zaufanego można ponadto sprawdzić: swoje punkty karne, dane w Rejestrze Dowodów Osobistych, dane w rejestrze PESEL, dane medyczne w Internetowym Koncie Pacjenta (IKP).
Informacje jak założyć profil zaufany znaleźć można na stronie www.obywatel.gov.pl w zakładce Załóż profil zaufany