Od lutego 2024 r. sprzedaż biletów odbywa się w innej, niż dotychczas, formie.Dotąd każdorazowo należało pojawić się w budynku Urzędu Miasta i Gminy w Serocku. Obecnie pasażerowie będą mogli doładowywać bilety w formie EM-kart w autobusie, u kierowcy.
EM-karta elektroniczna, karta zbliżeniowa działa z wykorzystaniem fal radiowych. Umożliwia wielokrotny zapis i odczyt informacji w niej zawartych. Jednorazowo wyrobiona EM-karta może służyć pasażerowi przez wiele lat. Żywotność karty przewidywana jest na 100 000 cykli zapisu i odczytu.
Na karcie są zarejestrowane wszelkie informacje dotyczące jej posiadacza. Prawidłowo zaprogramowana i odczytana przez bileterkę uprawnia do przejazdu autobusami realizującymi kursy Lokalnej Komunikacji Autobusowej poza terenem bezpłatnej strefy biletowej.
GDY BILETERKA SYGNALIZUJE PROBLEM Z EM-KARTĄ:
- „BŁĄD ODCZYTU EM-KARTY"
Karta została przyłożona do czytnika na zbyt krótki okres czasu. EM-kartę należy w takim wypadku przyłożyć do czytnika ponownie i przytrzymać ją na czas około 2 sekund.
- „NIEWŁAŚCIWY OKRES WAŻNOŚCI"
Bilet zapisany w EM-karcie stracił ważność. Należy zakupić nowy bilet.
Istotne jest, że u doładowanie biletu u kierowcy może nastąpić najwcześniej pierwszego dnia miesiąca, tj. zakupu biletu na marzec można dokonać najwcześniej 1 marca. Nadal będzie istniała możliwość doładowywania biletów w punkcie sprzedaży w urzędzie. Sprzedaż biletu na kolejny miesiąc w punkcie sprzedaży jest możliwa jeszcze w miesiącu poprzedzającym, tj. np., gdy punkt sprzedaży będzie czynny od 26 lutego, to będzie można już zakupić bilet na marzec.
Pragniemy także poinformować, że część biletów została sprzedanych bez nadruku - spowodowane było to chwilową awarią drukarki do kart. Zapraszamy każdego pasażera z takim biletem do punktu sprzedaży w urzędzie. Jego bilet zostanie od ręki zadrukowany zgodnie z nowym wzorem.
W przypadku zagubienia sprzedanego biletu, istnieje możliwość wystawienia duplikatu. Koszt duplikatu wynosi 20 zł.